Povestea magiunului de Topoloveni (1) - Economie - Companii

einformatii.ro - Infomatii utile
Cauta in : Informatii Utile | Catalog Companii | Acte Necesare | Stiri | Director Web | Pe Web

Stiri in

 Stiri / Economie / Companii
Povestea magiunului de Topoloveni (1)
Povestea magiunului de Topoloveni (1)
Cine spunea ca nu avem un brand de tara puternic? Il avem si e chiar unul recunoscut oficial de UE. Magiunul de Topoloveni. Foto: Bibiana Stanciulov si fiica sa
Cotidianul informeaza : Brand de tara in Uniunea Europeana. O poveste romaneasca de succes: magiunul de Topoloveni
Cine spunea ca nu avem un brand de tara puternic? Il avem si e chiar unul recunoscut oficial de UE. Magiunul de Topoloveni, alaturi de alte 1.000 de denumiri de produse protejate in baza legislatiei privind protectia indicatiilor geografice, figureaza pe lista Comisiei Europene a denumirilor de origine si a specialitatilor traditionale.
Atunci cand denumirea unui produs este publicata in jurnalul oficial al UE ca marca protejata inseamna ca acestui produs i-au fost recunoscute autenticitatea, traditia, istoria, aria geografica, reputatia si calitatile exceptionale. Asadar, magiunul de prune produs la Topoloveni-Arges este plasat in gama premium pe piata alimentelor conservate din Uniunea Europeana. Magiunul de Topoloveni este primul si singurul produs alimentar romanesc care a obtinut acesta certificare, pana in prezent.
Reteta dupa care se fabrica magiunul la Topoloveni, in judetul Arges, e atestata inca din 1914 si are un singur ingredient, "prune proaspete romanesti". Cea care s-a gandit sa-l transforme in marca autentica romaneasca este Bibiana Stanciulov, femeia care a reinventat magiunul de prune incepand din anul 2001.
De la ziarist de radio la producator in industria alimentara
Bibiana, sociolog de profesie si fost om de radio, s-a apucat de afaceri imediat dupa 89, cand salariul de la stat nu-i mai ajungea sa-si creasca copilul: "Am lucrat timp de trei ani ca reporter si realizator de emisiuni la Radio Romania, dar cum la vremea aceea salariul de ziarist la stat era insuficient pentru a intretine doua persoane, pe fiica mea si pe mine - eu sunt vaduva inca din 1986 -, m-am decis sa fac altceva. Drept care am facut si eu ce faceau multi romani, atunci la inceputul anilor 90, mi-am deschis o societate cu raspundere limitata". A intrat mai intai in comertul cu conserve, livrand produse de acest fel in special Armatei, iar in urma unui contract pagubos incheiat la intamplare, s-a ambitionat sa-si construiasca propria fabrica.
"Eram intermediar intre fabricile de conserve si Armata. Am castigat odata o licitatie pentru pateu si atat de prost a fost incat imi spusesem ca ma las de afaceri. Din cauza unui barbat, un director al unei fabrici care nu si-a onorat contractul cu firma mea, am cumparat fabrica asta si am pierdut multi bani atunci", povesteste Bibiana Stanciulov.
Dupa o licitatie precipitata, Stanciulov a cumparat o sectie a unei fabrici de conserve dezafectate de la Topoloveni, Arges. "A costat vreo 320 de milioane de lei vechi. Nici nu vazusem ceea ce cumparase. M-am trezit ca am dat banii, luati cu imprumut de la banca, pe un morman de fiare vechi si de betoane. Ce era sa mai fac?! M-am apucat de treaba asa cum m-am priceput. Mai intai am cautat lista de beneficiari ai fostei fabrici, dupa care am inceput cu ajutorul fostei sefe de sectie Cecilia Gageanu sa aducem inapoi oamenii care lucrasera acolo pana cand fabrica fusese inchisa de stat si care erau someri. Magiunul a mers, insa, cel mai bine la vanzare. Timp de aproape opt ani, produsul a fost exportat in proportie de 90% in Austria si Germania, in butoaie de 250 de kilograme. Austriecii il revindeau la borcan, cu eticheta de-a lor si un adaos de zahar peste masura. M-am ambitionat atunci, pentru ca il cumparau la pret de materie prima de la noi si-l vindeau de cinci ori mai scump la ei ca produs finit. Asa ca, acum, il vindem numai la borcan, cu eticheta romaneasca", spune Bibiana.
Dupa multe cercetari stiintifice, Bibiana Stanciulov a reusit sa convinga pe toata lumea ca magiunul de la Topoloveni n-are zahar, E-uri sau alti conservanti, ci numai prune: "Este bun pentru oricine, de la copii de sase luni la bolnavii de diabet, pentru ca nu are zahar. Asta e si secretul: combinatia a patru soiuri de prune, cu cantitate de zaharuri diferita", explica proprietara fabricutei de la Topoloveni. Profesorul Gheorghe Mencinicopschi si Larex au certificat magiunul de Topoloveni ca fiind cel mai sanatos si natural produs de acest fel din Romania.
Pentru prezentarile de la targuri si expozitii, Bibiana pregateste zeci de retete de dulciuri. A facut cozonac cu magiun, bomboane de ciocolata cu magiun, fondante cu magiun.

Certificat NATO si furnizor de gemuri al Casei Regale

In 2008, Bibiana Stanciulov s-a zbatut sa obtina un certificat NATO pentru magiunul de Topoloveni astfel incat acest produs sa poata ajunge in baza de date a Armatei americane, care este centralizata la Berlin, si sa poata participa la orice licitatie a Armatei SUA pentru a livra produse in tarile in care exista baze NATO.
Stanciulov a obtinut certificatul NATO pentru magiunul sau dupa un an de asteptare prin oficiile Ministerului Apararii Nationale, laboratoare de cercetari alimentare si teste biologice. Asadar, marmelada americanilor din bazele NATO poate fi oricand inlocuita cu sanatosul magiun de Topoloveni.
Bibiana Stanciulov a investit, in aproape zece ani, peste 550.000 de euro in retehnologizarea fabricii a carei inaugurare oficiala a avut loc in toamna anului 2009, si are de gand sa nu se opreasca aici cu diversificarea gamei de produse Topoloveni.
"Deocamdata, Capitala ramane cel mai mare consumator. Avem contracte de distributie cu mai multe supermarketuri si magazine de tip Plafar. Comerciantii romani s-au indoit la inceput ca nu contine zahar rafinat, nici conservanti, dar testele au aratat ca este natural", spune Bibiana Stanciulov. Fabrica lucra pana anul trecut doar cate doua luni pe an pentru productia de magiun, de la mijlocul lui august pana in octombrie. Din 2010, la Topoloveni productia s-a diversificat, la celebrul magiun de prune adaugandu-se si dulceata de cirese amare si cea de visine. Adepta si promotoare a alimentatiei sanatoase, Bibiana Stanciulov a adaugat de curand pe lista produselor fabricate la Topoloveni si zacusca de legume.
Aflam de la doamna Stanciulov ca, in fiecare an, se aduna in jur de 1.500 de tone de prune, din care ies putin peste 200 de tone de magiun. Pe poarta fabricii, un borcanel de 350 de grame pleaca cu 6,75 lei, pretul crescand la raft in functie de adaosul fiecarui comerciant.
Pentru promovare, Bibiana Stanciulov a folosit targurile nationale pentru produse traditionale, iar asocierea cu Casa Regala, al carei furnizor de magiun si dulceata a devenit fabrica din Arges, a crescut in mod considerabil anvergura internationala a produselor de la Topoloveni. "A fi ales furnizor al Casei Regale nu-i deloc o treaba simpla, pentru ca trebuie stransa o documentatie, trebuie facut un caiet de sarcini, si asa mai departe. Principesa Margareta si Principele Radu Duda ne fac acum reclama pe oriunde merg", explica proprietara afacerii de la Topoloveni.
"Si comunitatea evreiasca din Romania a cerut un certificat care sa ateste ca magiunul este un aliment reglementat de religia iudaica", enumera Bibiana Stanciulov categoriile de clienti fideli ai magiunului de prune. Pentru asta, Bibiana s-a luptat sa obtina un certficat kosher pentru magiunul sau, certificat solicitat de rabinul comunitatii romanesti de evrei, Shlomo Sorin Rosen.
(Joi 14.07.2011 09:24, Mireille Astrid POPA) © estiri.ro
 Alte articole din aceasta categorie
ASEVI: 25 ani in productia detergentilor eficienti (27.11.2019)
Pan Food lanseaza un nou produs: SPIRALINE, napolitanele-spirala cu gust de copilarie (27.11.2019)
Liniile preorasenesti care asigura transportul calatorilor intre Bucuresti si localitatile din judetul Ilfov sunt reorganizate, incepand de la 1 ianuarie 2019 (01.01.2019)
Prognoza antreprenorului grec Pericles Venieris: Venituri de 100 de milioane de euro cu noua bautura racoritoare Green Cola, lansata recent in Romania (08.07.2018)
O noua imagine Oscar Downstream, aceleasi valori, o noua calatorie (13.06.2018)
Pancakes with travel flavour (02.03.2018)
Cummins Generator Technologies isi muta intreaga productie de generatoare electrice din Anglia in Romania (14.10.2017)
Sistema Italia, modelul italian in Romania: o prezenta istorica ce renaste (11.10.2017)
Carrefour lanseaza Card Plus, un nou program de fidelitate, pentru clientii supermarketurilor din 22 de orase (02.10.2017)
Nou record PROFI: opt inaugurari si o remodelare intr-o singura saptamana (30.09.2017)
Juergen Schunn: Vanzarile la autoturismele Mercedes-Benz vandute de Auto Schunn au crescut cu aproximativ 54% in 2016 fata de 2015 (22.08.2017)
Unde-s doi puterea creste si casa ta se innoieste (22.08.2017)
Juergen Schunn: Feeric Fashion Week a transformat Sibiul intr-un punct de maxim interes pe harta mondiala a evenimentelor dedicate modei! (27.07.2017)
Francesco Ioppolo, Board Member and Export Manager la firma G.V.F. Group: Produse de par si tratamente pentru piele! (16.06.2017)
Fiorenza Pellicani, Export Manager la firma Giufra Srl: Astra Make-Up este marca italiana de cosmetice pentru machiaj! (16.06.2017)
Prof. Luca Valgimigli si Dr. Anna Muscoso de la firma B e C srl: Materiile prime si formulele finale sunt testate pentru a verifica absenta toxinelor si a substantelor poluante! (16.06.2017)
Giorgio Denevi si Guido Maccaferri de la GABOR GROUP: Accesorii pentru estetica si creme pentru fata, ochi si creme antirid! (16.06.2017)
Sergio Beretta - Export Manager la firma Valetudo srl: Studiem pielea de peste 35 de ani cautand in mod constant cele mai bune solutii ale problemelor cutanate! (16.06.2017)
Fabrizio Giovanardi si Giulio Cataudella de la firma Giovanardi Farmaceutici: La Bucuresti, am adus produse pentru ingrijirea si confortul mainilor si picioarelor! (16.06.2017)
Anna Fendrich, Export Manager la firma Nouba: Pasiunea italiana, in slujba frumusetii oricarei femei! (16.06.2017)
 CURS VALUTAR (lei noi)
Marti 09.08.2022
1 EUR -0.11% 4.9210 lei
1 USD +0.32% 4.8330 lei
Toate valutele
Luni 08.08.2022, BNR
Catalog de companii

Adauga o companie
Companii recent adaugate
AMARYLLIS AGROTOUR SRL
Slobozia, Ialomita, B-dul Matei Basarab nr. 68
> Agentii de turism
SEMYR IMPEX SRL
Slobozia, Ialomita, B-dul Matei Basarab nr. 20
> Diverse
ARGOPARTS SERVICE SRL
Slobozia, Ialomita, B-dul Matei Basarab nr. 1
> Piese de schimb, accesorii
Cele mai accesate companii
ATLAS CONSULT SRL
Fetesti, Ialomita, Strada Eforiei nr. 22
> Consultanta in afaceri
ARMY INVEST SRL
Slobozia, Ialomita, B-dul Matei Basarab nr. 85
> Agentii de turism
JULIAN & ASOCIATII BUSINESS SRL
Slobozia, Ialomita, B-dul Matei Basarab nr. 15
> Agentii imobiliare
fhr.ro - Gazduire siteuri
Director Web

Adauga un website
Websiteuri recent adaugate
Piese tractoare
Firma cu experienta va asteapta cu piese pentru tractoare intr-o gama diversificata de produse. In oferta noastra veti gasi numai piese de tractoare de la cele mai renumite marci din domeniu la cele mai bune preturi de pe piata. Oferim montaj.
> Constructii
Director pentru promovare site motor de cautare online, director general, seo
Director corect de linkuri magazinele tale optimizeaza sait pentru motoare de cautare in director general pentru promovare seo pe internet gratuit.
> Director Web
Publicam in directorul web linkuri gratuite, optimizare siteuri, seo
Publicam in directorul web linkuri gratuite si optimizari saiteuri pentru motoare de cautare si lista directoare web, inscriere firma seo sau magazine.
> Director Web
| TOP STELAR | top cele mai votate | top cele mai accesate | siteuri noi | siteuri recomandate | siteuri partenere | A - Z |
Reteaua noastra

© 2002 - 2022 einformatii.ro. Toate drepturile rezervate.
gazduire siteuri
Pagina generata in 0.1116 sec.
google-analytics.com